sila klik...menarik

Wednesday, September 18, 2013

Tiada Kata Selain Melihat Anak-anak membesar

Cuti Hujung minggu ditambah pula dengan cuti am,percutian pasti menjadi destinasi bagi anak-anak tersayang.

Setelah sebulan membuat perancangan dengan sedikit budget, saya pada minggu yang lepas telah membuat perancangan untuk ke bukit merah lake town resort taiping perak.

Perjalanan dari Negeri Kelantan melalui jeli dan seterusnya ke Gerik melalui lebuh raya timur barat dan seterusnya ke kuala kangsar dan seterusnya ke higway plus untuk ke Bukit Merah Lake Town Resort.

Perjalanan yang mengambil masa yang amat panjang amat memcabar minda dan fizikal. Tetapi diTentah-tengah perjalanan antara gerik dan jeli terdapat satu gunung yang amat cantik pemandangannya. Puncak gunung titiwangsa..ya...terdapat RnR di Puncaknya..Hanya terdapat hanya sebuah restoran dan sebuah surau serta sebuah tanda yang amat selesa.
Berbalik pada restoran yang hanya satu2nya teRdapat disitu...seingat saya,abislah mesti mahal ni..tapi..jangan menilai sesuatu tanpa mencuba kan...Nah..harga sepinggan nasi ayam hanya RM5..Teh AIs hanya Rm1.20..bayangkanlah restoran yang berada pada puncak banjaran gunung..harga biasa dengan tanah rata..

Dari RnR Banjaran Titiwangsa
 
Perjalanan ke Bukit Merah Lancar Dengan keadaan cuaca yang baik. Tetapi sampai sahaja di Kuala Kangsar bagi menghala ke LebuhRaya Plus Keadaan Trafik agak tergendala akibat daripada kerja-kerja membaiki lebuhRaya tersebut.
 
Saya sampai di Bukit Merah Lake Town Resort sekitar jam 4 petang. Terus Check in. saya mengambil perkampungan air sebagai tempat untuk merehatkan badan setelah setengah hari memandu.
 
Bilik di Perkampungan air. Selesa dan Tenang

pemandangan di waktu malam perkampungan air
Bagi yang memilih untuk menginap di perkampungan air ini..dimaklumkan bahawa kereta tidak dapat pergi dekat perkampungan ini. pihak lake town menyediakan kereta buggy dengan pemandu sekali untuk  kegunaan penghuni. penghuni bila-bila masa boleh menelefon perkhidmatan buggy ini untuk ke destinasi di dalam lake town ini dengan percuma.
 
Bersambung........tunggu ya...saya akan ceritakan pula ape yang ada didalam water park di bukit merah lake town resort...
 
 
 
 




 

No comments:

Post a Comment

Saksikan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...